ژل رویال ماده ای موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن


مصرف ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن اگرچه هنوز در مجامع علمی به اثبات نرسیده است؛ اما به نظر می رسد مشاهدات تجربی و دانش طب سنتی کشورهای پیشرو در این زمینه، خواص آن را اثبات کند.تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهمترین نکاتی است که به ویژه در دنیای ماشینی امروز باید مورد توجه افراد قرار گیرد. ضعف در قوای ایمنی علت اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلاتی است که در بدن انسان ایجاد می شود. در نتیجه باید تا جای ممکن با مصرف مواد مختلف به تقویت قوای ایمنی بدن بپردازیم.
متاسفانه برخی از افراد برای تقویت قوای ایمنی بدن خود به سراغ مواد شیمیایی می روند. استفاده از داروهای شیمیایی اگرچه می تواند به افزایش ایمنی بدن منجر شود؛ اما مضرات فراوانی به همراه دارد که ممکن است در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری را به بدن انسان وارد کند. در نتیجه بهتر است به جای استفاده از مواد شیمییایی مضر به سراغ داروهای گیاهی و مواد طبیعی برویم.
یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش سطح ایمنی بدن و تقویت سیستم ایمنی، ژل رویال است. ژل رویال خواص زیادی دارد که هر کدام از این خواص می توانند نشان دهنده افزایش سطح ایمنی بدن باشند. با این حال تحقیقات زیادی نیز بر روی علت این موضوع در حال پیگیری است.

در این مطلب به نکاتی در مورد خواص ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسان اشاره می کنیم. هرچند مطالعات علمی زیادی همچنان در حال اجرا است اما به نظر می رسد آشنایی با همین سطح از خاصیت ژل رویال هم می تواند برای ما کافی باشد.


چرا از ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود؟
دلایل مختلفی وجود دارد که ژل رویال به عنوان یک تقویت کننده سیستم دفاعی بدن شناخته شود. همانطور که گفته شد در حال حاضر تحقیقات زیادی در این زمینه در حال پیگیری است که به نظر می رسد نتایج بهتر و دقیق تری در اختیار افراد قرار گیرد.
به دلیل ناشناخته بودن مواد درونی ژل رویال، بسیاری از خواص این ماده تنها به صورت تجربی اثبات شده است. برای مثال خاصیت ضدباکتری ژل رویال که تاثیر مستقیمی بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن انسان نیز دارد، به تازگی و با کشف دو ماده مشخص و خاص در ژل رویال کشف شده است. این دو ماده در مواد دیگر طبیعی یافت نشده اند.
در سال 2001 میلادی در مجله ای نتایج آزمایشاتی منتشر شد که نشان می داد ژل رویال می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک کند. این ابتدای راه تحقیقات جئدی تر دانشمندان برای کشف اثرات ژل رویال بود. البته این تحقیقات بیشتر بر روی خواص ضدآلرژیک ژل رویال تاکید داشت. با این حال دانشمندان نتایج قابل قبولی در مورد اثرگذاری ژل رویال برای تقویت قوای ایمنی بدن گرفتند.
در این آزمایش مصرف ژل رویال کمک کرد تا واکنش های هیستامین به آلرژن ها به طور فوری سرکوب شود. سرکوب کردن آلرژن ها آن هم به صورتی که ژل رویال توانست از عهده آن بر آید، نشان داد که این ماده اثرگذاری فوق العاده ای برای کاهش علائم آلرژی فصلی دارد. در واقع ژل رویال در کنار گرده گل می تواند به عنوان یک ضدآلرژی فصلی مورد استفاده قرار گیرد.
همین خاصیت ضد آلرژیک ژل رویال یعنی اینکه این ماده توانمندی های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مواجهه با ویروس ها و.. را خواهد داشت. موضوع مهمی که مبنای تحقیقات دیگر شد. البته هنوز تحقیقات دیگری در این زمینه به صورت رسمی منتشر نشده است؛ اما یافته ها تجربی نشان می دهند که نقش ژل رویال برا تقویت سیستم ایمنی بدن انسان امری واضح است.
البته ناگفته نماند که طب شرقی و طب سنتی ایرانی از گذشته ژل رویال را ماده ای تقویتی به شمار می آورده و برای افزایش قوای مختلف بدن مثل قوه ایمنی مورد استفاده قرار می دادند. با این حال به نظر می رسد استفاده از ژل رویال در طب نوین برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

چطور از ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنیم؟
اگر می خواهید منتظر نتایج طب نوین باشید، بهتر است همین حالا از خوندن این مقاله دست بکشید. طب نوین هنوز نمی تواند از اثرگذاری دقیق این ماده برای تقویت قوای ایمنی بدن صحبت کند. با این حال طب سنتی ایرانی و طب سنتی برخی کشورها، حرف هایی برای گفتن دارند.
آنچه در مورد ژل رویال و تقویت سیستم ایمنی بدن با این ماده اهمیت دارد، کیفیت ژل رویال است. تحقیقات مختلف نشان داده اند که قرار گیری ژل رویال در دمای اتاق یا حتی دمای یخچال، منجر به کاهش خواص این ماده می شود. در نتیجه قبل از مصرف ژل رویال حتما به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید به تمامی خواص ژل رویال دسترسی پیدا کنید.
مشخص است که اثرگذاری ژل رویال بر روی سیستم ایمنی بدن انسان تنها در صورتی اتفاق می افتد که این ماده به صورت خوراکی مصرف شود. با این حال نوع و روش مصرف ژل رویال اهمیت چندانی ندارد. می توانید از ژل روویال خام منجمد یا پودر ژل رویال استفاده کنید. حتی استفاده از کپسول ژل رویال نیز می تواند گزینه فوق العاده ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد. در نتیجه نوع استفاده در اختیار خودتان است.
با این وجود، حتما قبل از مصرف ژل رویال با طبیب طب سنتی یا افرادی که در زمینه مصرف این ماده تجربیات زیادی دارند مشورت کنید. در بسیاری از مواقع تعیین دوز مصرفی اهمیت بالایی پیدا می کند. مصرف خودسرانه ژل رویال هم ممکن است اثرات نامطلوبی دشته باشد. در نتیجه تا جای ممکن از طبیب طب سنتی مشورت بخواهید تا نوع مصرف و دوز آن را برایتان مشخص کند.

مصرف ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی بدن اگرچه هنوز در مجامع علمی به اثبات نرسیده است؛ اما به نظر می رسد مشاهدات تجربی و دانش طب سنتی کشورهای پیشرو در این زمینه، خواص آن را اثبات کند. به همین علت است که توصیه می شود اگر مشکلی با ضعف سیستم ایمنی بدن خود دارید یا از بروز بیماری های مختلف نگران هستید، حتما از ژل رویال استفاده کنید.